Povídal pan Rosťa, nebo-li Muf, že by v souboru Vánoce 2009 nemělo chybět rozsvěcení stromu. No nevím, hlavně nevím, co napsat, prostě se pil grog a rozsvítil se strom. Takže nic moc akčního. Pravda, Pepa měl chvilku obavy, zda starosta nerozsvítí nevědomky dřív, a pak zase, zda se stromeček opravdu rozsvítí, zda se bude přelévati elektrický proud z místa odkud má býti přeléván do místa, kam přeléván býti má 🙂 . Přeléval se, klaplo to! Při rozsvícení stromu, při rozzáření se desítek světýlek, při příjemném pocitu nadcházejících Vánoc bylo fajn. A pak prohlásil pan nadvelitel Siskin, že nás druhý den nutně potřebuje v 9,00h na návsi. Prý si máme přinést pásma, metry, pravítka a že je to fakt důležité! Tušili jsme nějaký nekalý úmysl, že si bude chtít s naší pomocí proměřit nějaké nejasné proporce jeho nové garáže. Překvapil. Opravdu měl na mysli blaho vsi. Prostě a jednoduše chtěl proměřit kudy a jak by mohla vést po Habří dráha Metra. Přišli jsme na to, že jedna zastávka by mohla být pode vsí, druhá na návsi a třetí u Bíců. Takže teď to chce jen pořádného krtka, který by řádně zahrábl. A za chvíli tu máme Haberské Metro! Už se ničemu nedivím!

Barča

[Not a valid template]

Jak vidí stavbu METRA siskin:

Jezdím do Prahy, na autě mám eSkovou značku, dělám na manažerské pozici pro jednu Pražskou firmu, jsem prostě standardní Senochrup. Letos jsem už čtyřikrát jel tramvají a dvakrát metrem (teď mě tak napadá, že vždycky to bylo do nebo z hospody). Takže když Horneťák navrhl, že zorganizuje exkurzi do depa dopravního podniku s výkladem o tajích techniky a provozu těchto podzemních vlaků neváhal jsem a přihlásil se. Musím udělat nějakou špionáž a vybuduji v Habří metro. Když ho mají Pražáci, proč by nemohlo být v Habří. Udělám něco pro zvelebení naší malé vesnice ;o).
Při exkurzi jsem všechno důkladně prozkoumal a položil i několik záludných otázek („proč je na dveřích to svítící tlačítko“).  Velice zajímavý byl podúrovňový soustruh za pár mega, kterým se dají soustružit kola vlaku bez jejich demontáže (ten v Habří nepotřebujeme, máme Mufa). A tak jsem zjistil všechno potřebné a tradá budovat do Habří „krtka“. Pro začátek je třeba naplánovat trasy a stanice. Depo bude u Mufa v dílně (má několik soustruhů, ohýbaček, pil, brusek, autogenů, svářeček, …… a kladiv), přestupní stanice bude u Pepy v dílně (tam se stejně všichni potkávají). Stanici uděláme jednu pode vsí a jednu na návsi, to by mělo stačit. Zaměření tras a stanic proběhlo, a tak jsme rozjeli první Haberské METRO.

siskin